در این سال‌ها هیچ تیمی به اندازه تراکتور به بازیکنان و مربیان سرخپوشان پایتخت چشم نداشته است.

ترابی و اسماعیلی‌فر

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

فصل نقل‌وانتقالات مطابق معمول پر از شایعه و حرف و حدیث است؛ اخباری که بعضی از آنها محقق می‌شوند و برخی دیگر نه. در این میان آمیخته شدن گزارش‌های واقعی با شایعاتی که جنبه گرم کردن بازار را دارد، بیش از پیش مخاطب را سر در گم می‌کند. با همه این تفاسیر، هم‌اکنون و در کشاکش نقل‌وانتقالات تابستانی لیگ بیست‌وچهارم، موجی از اخبار در مورد علاقه باشگاه تراکتور به ستاره‌های پرسپولیس منتشر شده است؛ از علیرضا بیرانوند تا مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر و حتی علی نعمتی. طبیعتا روزهای آینده مشخص خواهد شد چه حجمی از این اخبار درست بودند یا محقق شدند اما به‌طور کلی یک واقعیت وجود دارد؛ علاقه ویژه این سالیان باشگاه تراکتور به بازیکنان و مربیان پرسپولیسی. حقیقت آن است که سرخپوشان پایتخت در این مدت به‌طور ویژه در تیررس تیم همرنگ تبریزی بوده‌اند و از این جهت علاقه تراکتور به پرسپولیسی‌ها در این تابستان هم چیز عجیبی نیست.

۱۰خرید در ۲سال گذشته

شاید جالب باشد بدانید تراکتور در ۲سال گذشته ۱۰بازیکن را با سابقه حضور در پرسپولیس جذب کرده؛ کسانی که یا مستقیما از جمع سرخپوشان تهرانی به تبریز کوچ کرده‌اند، یا با یکی، دو واسطه تراکتوری شده‌اند. در پنجره تابستانی پیش از لیگ بیست‌ودوم، رضا اسدی بزرگ‌ترین شکار تراکتور از پرسپولیس بود؛ ستاره‌ای که در تهران به بن‌بست خورد اما پاکو خمس با تغییر پست او و فرستادنش به نوک خط حمله تحولی بزرگ در فوتبالش رقم زد. اسدی فصل خیلی خوبی در تراکتور داشت و پس از آن به سپاهان پیوست. در همان تابستان محمد خانزاده مدافع سابق پرسپولیس هم تراکتوری شد، درست مثل آریا برزگر، مهاجم تیم ملی جوانان که نه در پرسپولیس به توفیقی دست یافت و نه در تراکتور. زمستان آن سال هم یک سرخپوش دیگر در تور تبریزی‌ها گیر کرد؛ حامد پاکدل. پیش از آغاز فصل گذشته اما تراکتور در این زمینه رکورد زد و ۶پرسپولیسی سابق را گرفت. شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، سعید آقایی، سیامک نعمتی و مهدی عبدی نفراتی بودند که پیش از فصل بیست‌ودوم تراکتوری شدند. به این ترتیب هیچ عجیب نیست که تراکتوری‌ها دوباره برای گرفتن مهره‌های پرسپولیس خیز بردارند.

از دنیزلی تا مطهری

این قاعده کم‌وبیش در مورد مربیان پرسپولیسی هم صدق می‌کرده است. مصطفی دنیزلی که ۲دوره سابقه هدایت پرسپولیس را داشت، در دوران مالکیت زنوزی به‌عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شد و مدتی این تیم را اداره کرد. مدیران این باشگاه بعد از جدایی پاکو خمس در میانه‌های فصل گذشته نیز سراغ جذب یحیی گل‌محمدی رفتند که به تازگی از پرسپولیس جدا شده بود. تراکتوری‌ها حتی حمید مطهری، دستیار او در پرسپولیس را هم جذب کردند تا خود یحیی برسد اما مشکلات این مربی حل نشد و آنها تا پایان فصل با مطهری ادامه دادند. بزرگ‌ترین بمب زنوزی در تراکتور اما می‌توانست در پایان فصل هجدهم منفجر شود؛ زمانی که او با برانکو ایوانکوویچ برای هدایت تراکتور مذاکره کرد اما مربی کروات که تصمیم گرفته بود از ایران برود، بعد از دبل قهرمانی با پرسپولیس به مالک باشگاه تبریزی پاسخ منفی داد.

کد خبر 862804
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • خالقی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    8 1
    پرسپولیس بزرگ است وبدون این بازیکنان از بزرگی نمیفته خواهیم دید کی ضرر میکنه
  • مجید IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    8 4
    تراکتور فکر میکنه بخاطر این بازیکناس پرسپولیس جام میاره درصورتیکه بزرگی و عظمت پرسپولیس جام میاره شخصیت تیم هست که جام میاره
    • العین IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
      1 0
      والا فکر کردن بازیکنا جام میارن دیگه نمیدونن که کمکهای غیبی داورها باعث میشه پیروزی جام بگیره
  • mehdi US ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    4 1
    آقای درویش اینجا پرسپولیس است لطفا بزار این سه نفر. ترابی. دانیال. بیرانوند بروند؟؟ این سه نفر خیال کردند هرگردی گردو است. تراکتور وسپاهان چند نفر از پرسپولیس تاحالا گرفتند. خیال می کنند میتونند قهرمان شوند ولی از از بیرانوند نگذر حتما ازراه قانونی پیگیری کن❤❤❤❤
    • درمیش IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
      0 0
      معلوم نیس داوری از درویش سوال میکنی یا پیشنهاد میدی!...
  • عباس IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    1 1
    پس قبول دارند قهرمانی‌های پرسپولیس برای وجود ژن قهرمانی وشخصیت تیمی آنست نه آنچه که می‌پنداشتند ومتوهم بودند.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 0
    بهتر است؛ بگوید: تیم تراکتور تبریز، در ثانی این تیم بازیکنان خوبش به تیم دیگر می‌روند؛ مدیر عامل آن فقط بازیکنان تیم پرسپولیس و بازیکنان تیم های تیم دیگر نمی بینید؛ با پول و ..‌‌. می خواهد و هوادار ناآرامش به جزیره آرام برساند.این مدیران نابلد می باشد.